Ahad, 12 Jun 2011

Berdosakah Aku..?

   Hari ni konflik antara kami tercetus lg..entah mn silapnya pn aku xtahu la.bnd kecik je tp dh melarat2 plak.aku pn xphm knp en hubby pantang sgt bla tgur hal fmly dia.hurm mcm dia sowg ja ada fmly kt dunia ni.igt aku heran sgt ke? wat baik mcm mn pn aku ni jgak yg jhat,dowg ja yg baik..dh mcm2 psal aku dikutuk dicaci tp en hubby xpnah nk pcya walhal en hubby sndri baca msej yg dhantaq bcite psal aku.Lebih mengeruhkan keadaan lg dgn cmpur tgn mak cik en hubby yg mulut mcm tempayan tu benci tahap dewa btul!!! Rmhtgga sndri xtjaga nk cbuk porak perandakan rmhtgga owg plak! Dh mcm2 aku wat utk amk ati mertua aku 2 tp aku pn xphm kt mn slapnya lg aku sbg menantu dh wat hbs baik spnjg menjadi isteri kpd en hubby smplah aku dh hlg sabar aku wat kptsn xnk amik tau hal fmly en hubby lg hggakan sjak aku mgndgkan ank aku 6bln hgga skrg aku xpnh btgur sapa dgn mertua.. ckplah apa korg nk ckp psl aku sb aku dh xpdli itu smua..knp aku je yg nk jga prsaan korg sdgkan hati aku umpama ditoreh belati dimana parutnya akan kekal selamanya..Selagi aku hidup selagi itu aku xkn maafkan korg!!!
    Aku xtahu nk luahkan pd siapa lg melainkn di cni dimana tmpt aku mencurahkan rasa hati aku yg sekian lama terpndam.nk cite pd fmly aku xsmp hati nk wat dowg fikirkan ksudahan hdup aku stiap hari.aku xtahu mcm mn nk wat en hubby phm n pcya dgn situasi aku sb aku tahu xseorang pn ank kt dunia ni akan pcya kata2 owg ln melainkn ibunya..kdg2 aku terfikir mgkn aku xpatut hadir dlm hdup en hubby tp semuanya tlah tertulis yg en hubby adalah jodoh aku dgn restu arwah bapak aku..
Entahlah aku pasrah je dan berdoa moga kebenaran pasti akan menang. Doa anak yatim sntsa dmakbulkan Tuhan..wat kamu en hubby kamu mgkin xtahu mcm mn berada di tmpt ibu sb kamu xlalui apa yg ibu lalui..
    Begitu bsar dugaan yg Tuhan berikan pd ibu..ibu bertarung nyawa utk melahirkan puteri kita tp dlm masa yg sama ibu kehilangan insan yg paling ibu syg iaitu bapak ibu..kamu mgkn xtahu mcm mn rasanya ditmpt ibu sb kamu msih ada mak dan ayah,kamu msih ada tmpt utk bgntg kasih tp ibu? Ibu dbsarkan xsma mcm anak2 owg lain,bla ibu bsar ibu cba utk dampingi hati owg tua ibu wlpn ibu bknlah anak ksygan dowg tp ibu cuba utk jd yg terbaik dan bila ibu dh dpt bersama dowg ibu kehilangan salah seorang dr dowg..terlalu singkat masa yg Tuhan bagi utk ibu dampingi dia,,xpelah ayah xkn fhm pn hati ibu,ibu igt bila ibu ada kamu,kamu akn sntsa melindungi ibu tp tnyata tidak.. mgkn kamu akn fhm bila kamu lalui apa yg ibu lalui dan yg pastinya masa kamu akn tiba nt dan waktu itu kamu akn fhm..
    Yg wat aku lg pelik knp bla aku ajak jmp kwn2 aku byk sgt alasan yg dia bg pdhal dh lama aku xjmp kwn2 aku..time dia nk jmp kwn2 dia aku ikut ja xde plak aku nk bsg2 nk bg alasan walhal nk dikira kwn2 dia 2 byk sgt bwk mslah..mgkn itu dh pgai owg laki kot kwn lg pntg dr prasaan isteri sndri.."whatever!!!"
   Entahlah..mkin aku fikirkan hal ni mkin sakit hati aku..kdg2 aku terfikir dimanakah tmpt aku di hati en hubby? Sygkah dia pd aku? Ikhlaskah dia menyanyangi aku?  Dmana janji2 yg pernah diucapkan suatu ketika dulu? Aku redha Ya Allah jika ditakdirkan dia bkn milik aku,aku hanya insan yg lemah Ya Allah..aku xmampu utk tanggung perasaan ini lg seorang diri..berikanlah aku kekuatan Ya Allah... 


  

1 ulasan: